2012/02/27

За BVB с любов

Имах щастието да живея близо до Дортмунд през 1997, когато Борусия спечелиха Шампионска лига. На следващата сутрин, естествено пътувах за празненствата. Влакът беше жълто-черен, а гарата, където пристигаха още много такива влакове беше врящ котел. Целият град беше задръстен от фенове. Кулминацията беше на площада пред общината. Имаше сцена с участия на актуални тогава музикални звезди. Бира се лееше на корем и когато отборът се появи на терасата с купата всички избухнахме. Незабравим спомен...Същата година бях и на Южната трибуна, на мача срещу Щутгарт (с Балъков в състава). Невероятно усещане беше. Бях сам, а мобилните телефони почти не бяха навлезли, дори и в Германия, а така ме напираше да споделя атмосферата с приятелчетата от Кичука. Трибуната, естествено бе препълнена, а аз имах късмета да си купя билета на черно, на двойна цена. До мен имаше един доста хард ултрас, с едно яке цялото в нашивки с текстове срещу холандците. Пя се здраво цял мач, пък аз в уникалния шум пеех и за Ботев с пълно гърло :)

Мисля, че в сегашното състояние на Борусия и Ботев Пловдив има доста сходни моменти. И двата отбора са пълни с млади и талантливи футболисти, стремят се да играят креативен, красив и атакуващ футбол. Млади и амбициозни треньори, със сходен темперамент. И двата отбора имат най-вярната публика в страната си и са съответно най-посещаваните.

Имах един колега немец, който беше затънал в дългове от хазарт. Беше осъден или да влиза в затвора или да остане на работа и заплатата му да се превежда директно към държавата, като за него остава само социалният минимум. И все пак, беше намерил вариант да си купува абонаментни сезонни карти и не пропускаше мач. Говорим за човек на около 50 години. Клубните цветове няма какво да ги коментираме - те са ясни.

Разбира се, пиша това с ясното съзнание, че Дортмунд са все едно на друга планета сравнено с нас, но съм оптимист, че сме тръгнали по верния път и те може да са ни светъл пример. А за тях се надявам да дублират титлата си в Германия и догодина да постигнат пробив в Шампионска лига.

Yellow blood от Независимия форум на ботевистите

No comments: